במקום שיש חילול ה' | תגובה לרב אליעזר מלמד

"וינועו אמות הסיפים מקול הקורא והבית ימלא עשן"; "וינועו", וראוי שינועו עוד; "והבית", מה יהיה על הבית…

לא, "הקורא" המדובר איננו עוד פוליטיקאי המפגין קלות דעת בכל מה שקשור לתורה וליהדות, "הקורא" הינו תלמיד חכם, רב יישוב, ראש ישיבה, מחבר ספרי הלכה רבי מכר, אשר שמעו יצא בכל הארץ – הרב אליעזר מלמד נפגש במסגרת ועידה וירטואלית של עיתון 'מקור ראשון', עם רבה רפורמית מצרפת.

סיבת המפגש, כך ביאר הרב גם בכנס וגם במאמר שפרסם בעיתון 'בשבע', תחושתו שישנו הכרח לשמור על קשרי אהבה וידידות עם כל סוגי היהודים, גם אלו שאנו נמנעים מלקבל את הלגיטימיות של דרכם ותפיסת עולמם.

עד כאן, היה מקום לומר שאולי ראוי, נסבל ומקובל.

אלא שגם בכנס עצמו וגם במאמר בו ביאר הרב את בחירתו, השתרבבו להם מספר משפטים מעט מלחיצים:

"מצווה עלינו לחפש דרכים לבטא את האחווה ואת שותפות הגורל והייעוד שבינינו, ואף ללמוד מהם את כל הטוב שבהם ובעמדותיהם"; "אני חושב שאם נכיר טוב את הקהילות השונות נרוויח מזה הרבה מאוד. חוץ מזה שזה תענוג להכיר ולהחכים ולהרחיב את הנפש ואת הדעת, אני חושב שזה עצמו הדבר הטוב"; "מה המודל של הקהילה, איך לומדים, מה צורת הלימוד, איך הקשר עם המוסלמים שכבר שמעתי שיש קצת קשר ומה הקשר עם הנוצרים, מה הקשר עם התפיסות הימניות והשמאליות, ואני בטוח שכל השיחות האלה יחכימו אותנו…".

במחילה מכבוד תורתו של הרב, בטח אחרי שזכיתי ללמוד כל כך הרבה מספריו, אבל הנני מתקשה שלא להעלות מספר תהיות וגם למחות – "ללמוד מהם את כל הטוב שבהם ובעמדותיהם"; "תענוג להכיר ולהחכים ולהרחיב את הנפש ואת הדעת"; שומו שמים על זאת, ביחס למי נאמרים הדיבורים החמים הללו?! מחריבי היהדות די בכל אתר ואתר, המסלפים דברי אלוקים חיים, הכופרים בקדושתם של חז"ל ומשתפי הפעולה הראשיים של אויבינו בשנים האחרונות. מהם "ללמוד"?! על ידם "להרחיב את הנפש"?!

"מה הקשר עם הנוצרים", התעניינת. דע לך, קשר חם מאוד. חם עד כדי אימוץ מנהגים, נישואים ותפילות משותפות על בסיס קבוע. "איך הקשר עם המוסלמים", שאלת. פשוט מאוד – עוזרים להם בשאיפת חייהם לכבוש מאיתנו את ארץ חמדה. "מה המודל של הקהילה", תהית. שואה שקטה של התבוללות, זו התשובה.

כבוד הרב הרגיש צורך ודחיפות להשתתף בכנס, כנגד אלו הקוראים להחרים את אנשי כת הרפורמים, בטענה שסוף סוף הם נציגי קהילות יהודיות גדולות, בדומה ל'מכבי', ה'ג'וינט', 'השומר הצעיר' וכדומה. שוב אלף בקשות מחילה, אבל האם אין בכך סוג של היתממות או לפחות ניתוק מהמציאות – האם זה מה שהם, "נציגי קהילות יהודיות גדולות"?! אלף חרמות לא יספיקו להשיב להם כגמולם על כל הרעה אשר הם גמלונו בעבר וממשיכים בה היום. מהיכן כבוד הרב הצליח לגייס כוחות להעלות חיוך על פניו אל מול אישה שמייצגת מלחמה אקטיבית בה' ותורתו?!

"אני מרגיש שהייתה פרידה ארוכה וצריך להשלים ולספר מה קורה", כתבת, "הוא פשוט נפגש לשיחה עם אחותו האובדת", ביאר הרב צוריאל חלמיש, אחד מתלמידיך. לא "פרידה ארוכה" ולא "אחות אובדת". מי שמחפש לפגוש את נציגי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות מוזמן להגיע יום יום אל משכן הכנסת. די בקלות הוא יוכל להיפגש איתם, כשהם עמלים על כתיבת חוקים הנועדים לקעקע כל יחס בין הדת למדינת ישראל. הם שותפים בוועדות, לוחשים על אוזנם של חברי כנסת מהשמאל עצות ורעיונות ועושים כל מה שביכולתם כדי לייבא את ההצלחה המסחררת שלהם באמריקה, גם אלינו אל ארץ הקודש.

בשעה בה התשתית הפוליטית של הציונות הדתית מסורה בידם של חילונית ובעל השקפת עולם רפורמית, מה שלאט לאט שוחק את הצורה הנפשית והרוחנית של ציבור שלם, סיסמאות על אהבת ישראל, נכונות ככל שיהיו, אסור להן שירפו את ידינו מלהישמר שבעתיים מכל טומאה של מגע, משא והיסט מדעותיהם של אנשי התנועות הללו. "והוא רחום יכפר עוון".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.

24 replies on “במקום שיש חילול ה' | תגובה לרב אליעזר מלמד”

לא יכול להיות שהרב מלמד, עם כל חשיבותו, יחלוק על גדולי וזקני התלמידי חכמים שבדור ובציונות הדתית, גם בסוגיה זו וגם בסוגיות נוספות (קבלת כסף מנוצרים, כשרות צוהר, הקולות בגיור של הרב אמסלם) ולא יהיה אפשר לבקרו על כך. "לא חרבה ירושלים אלא בשביל שהושוו קטן וגדול" (שבת קי"ט:).

עצוב מאוד; אתה מגדיר מהו חילול ה' לפי תפיסת עולמך, ואז כל מי שמתנהג אחרת, גם אם הוא מגבה את דבריו בהלכה, מותר להתנשא מעליו ולבזות אותו ברבים. המטרה שלך איננה לברר אתו את האמת האלוקית, כי מוכח מהעבר שאין לו שום בעייה לחזור בו ממעשיו ודבריו ולהגיד: טעיתי. למה לא למדת אתו בפרטי את הסוגיה? המטרה שלך היא לבזות ולמחוק כל מי שאינו חרדל"י. "עם הארץ קטן", האם ידוע לך שבשעתו של הרב הירש שפרש מאיגוד הקהילה היהודית כי היו שם רפורמים, פוסק הדור של גרמניה התנגד בפסק הלכה מנומק למהלך? פסקיו הרבים נלמנדים עד היום, אבל האם לרב הירש יש פסק הלכה אחד שמישהו מתייחס אליו היום? האם נלמנדים פסקי ההלכה של כל הרבנים החרדי"ם שהחרימו בשעתו את הרפורמים בהונגריה? האם מישהו בכלל מכיר את שמם? על זה נאמר: מחלוקת שהיא לא לשם שמיים נשכחת. כל הפוסלים האלה ומגדילים את השנאה בין יהודים נשכחו! האם אתה לא מאמין בחז"ל ובהשגחה אלוקית? האם אינך מאמין לפסק הלכה של רמב"ם? "על עשרים וארבעה דברים מנדין את האדם בין איש בין אשה ואלו הן" … המנדה מי שאינו חייב נידוי" (רמב"ם הלכות ת"ת פרק ו' הלכה י"ד)". איפה אמונת החכמים שלך? האם ידוע לך כי חז"ל, וכל גדולי פוסקי ישראל לדורותם קבעו, שאם יש שלום בין ישראל, גם אם עובדים ע"ז, ה' סולח? אם הייתה כוונה כלשהי לברר עם הרב מלמד מה האמת האלוקית, היית פונה אליו בפרטי ולומד אתו את הסוגיה. אם היה מתברר לו שהוא טעה, הוא היה מכריז על-כך ברבים.

פגיעה בכבוד ת"ח שעשרות אלפי בתים בישראל התחזקו ומתחזקים בלימוד מעשיות תורנית בזכותו זה חילול השם (כן, את ד' א"א לחלל) חמור מאוד.
אם כל פסקה במאמר מתחילה ב"כבוד הרב" וכל המשכה הוא צורת התייחסות בוטה ומזלזלת- אין בכך יותר מעלה תאנה שלא מצליח להסתיר את חוסר ההערכה והקשב האמיתי לרב בישראל.
האם ראוי להציג ביתר תוקף את ההתנגדות למהרסי כרם בית ישראל הרפורמים- בודאי ובודאי. האם צריך לעורר על העיוורון הלאומי למול ההרס שהם מנסים לזרוע בכל התנוצצות של קדושה במדינת ישראל- אין כל ספק.
האם הוספת מאמר בנושא, המתבטא בחריפות כלפי רב בישראל (כל זמן שלא נפסק ע"י גדולי ישראל בהלכה ובאגדה כי הוא לא רב לגיטימי בישראל, מה שכמובן לא יקרה), תוך יחס ציני לדבריו עצמם, ביטול דעתו והוזלת כבודו, שווה את פירור מעט הצביון המלוכד של היהדות הנאמנה בישראל ופגיעה במי שמסמל בעיני רבים את כבודה של תורה ואדיקות שמירת מצוותיה- זאת לא יעלה על הדעת.

מפלגות "יחד" ו"נועם" התחילו כהבטחה גדולה לביטוי פוליטי כלול ומכוון מעולמה של תורה, וגמרו כפיתול נוסף בתככנות תת-מגזרית. כולי תפילה שהאתר הזה לא יעבור השתנמכות דומה.

חילול ה' לא פחות זה הדברים שכתבת דודי. לדיונים תורניים (מעוגנים בטענות הלכתיות שבאות ממקום ירא שמיים) מתייחסים ברצינות ומשאירים אותם בגדר דיונים תורניים. תשאיר את הבמה לגדולים ממך, ביראת שמים, באהבת ה' ובכבוד תורה. הזעזוע העמוק שאתה חש מעוור את עיניך מלהתייחס בכבוד לדעות אחרות משלך, ומוביל אותך ואת כל הקוראים שלך למקום עלוב של שנאת חינם.
בקביעה מי שייך לעם ישראל ועם מי ראוי לשבת ולדבר, נאמן עלי יותר מי שיודע לכבד קודם כל את מי שמימינו ומשמאלו, הקרובים אליו באהבת תורה ויראת שמיים.

בושה וחרפה, לא אפתח את האתר הזה יותר. הרב מלמד הביא הוכחות ממקרא משנה הלכות וגדולי ישראל. וכאן רק לשון הרע הוצאת שם רע.
התחלתם גרוע.
מותר ורצוי לחלוק אבל ממש לא כך

כבוד הרב אז תאמר לי רק מדוע אם חילונים שכופרים או ר"מ שאוכל טריפות או להבדיל גויים אתם מהר המור דופקים לדלתות שלהם ואין לכם בעיה מלשבת ולהיות עמם .. אך עם הרפורמים וקונסרבטיבים או מי שלא בקו שלכם אתם מחרימים אותו..זו צביעות!!

כלל הרבנים עמדו מאז ומעולם על ההבדל הפשוט –

בין תינוק שנשבה שיודע שאיננו נוהג לפי תורה

לבין מי שמכריז שיש יהדות אחרת – שאיננה כוללת קבלת דברי חז"ל וקבלת עול מצוות

חבל על הזמן ועל המלים כי מי שלא מבין כמה זה נורא שום הסבר לא יעשה זאת לא הרב ולא חבריו מסוגלים להבין דבר וחצי דבר ויש להסיק מסקנות בלי להרתע

מילים נוקבות, אך צריכות להאמר. מתוך כבוד עצום והערכה לרב, אסור לשכוח שאותם רפרומים מנסים לקעקע לרסק ולחלל את קדושת ישראל

לא מקצועי, לא מעוגן בשום עובדה.
המאמר לדעתי לא מתאים. כדי להגיב לאדם בסדר גודל של הרב מלמד ראוי להביא עובדות והוכחות, ולא מכתב מרגש.
לא נהנתי לקרוא, בעיקר את הקביעה שבנט הוא רפורמי. רדוד.
בהצלחה בהמשך!

לעגן ולהוכיח את זה שהרפורמים הם האויבים המרים ביותר של היהדות, ושהם משתפים פעולה עם האויבים שלנו…
תכף תבקש לעגן ולהוכיח את הקביעה שהיום בבוקר זרחה השמש

צודק.
וכבר אמרו חז"ל במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לרב..
וכי כך היית מתייחס לרוצחי אחיך? וכי כך היית מוכן להיפגש ולהתעניין בשלומם של נאצים ימ"ש?!?!
ואם כן, מדוע כבוד הרב מוכן לשבת ולהתעניין ולהיפגש עם אנשים שרוצחים את הנפש והנשמה שלנו?!?! וכי זה פחות חמור?!?!
להיפך!!! זה חמור עשרות מונים!!

אני חבר בקהילה רפורמית ואני מוחה על דברי השטנה הנכתבים כאן כלפינו.לא הייתי מעלה בדעתי לכתוב כך על אורתודוקסים.

כל גדולי ישראל לא נפגשים עם רפורמים בפרסיה. לא במקרה. על כף המוזניים יש את הרב מלמד ובצד השני את כל גדולי הדור כבר 200 שנה. ההכרעה פשוטה. קצת פורפורציות.

להגיב על אפרים לבטל

האימייל לא יוצג באתר.