היסטוריה: מחר יפתח קו הרכבת ירושלים – סבידור מרכז

הערים הגדולות בישראל מתקרבות: ממחר יהיה אפשר להגיע מירושלים למרכז תל אביב תוך 42 דקות בלבד

החל ממחר (ג') יוכלו הנוסעים לעלות על הרכבת בתחנת יצחק נבון בירושלים, ולהגיע בתוך כ-40 דקות עד למרכז תל אביב (תחנת סבידור-מרכז), ללא כל צורך בהחלפת רכבת, ותוך קיצור משמעותי של לוחות הזמנים.

שרת התחבורה מירי רגב, חנכה היום את הארכת קו הרכבת המהיר מירושלים עד לתחנת סבידור-מרכז שברחוב ארלוזורוב בתל אביב. הקו יפתח מחר בשעה 06:30 בבוקר לציבור הרחב. זמן הנסיעה בין תחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת תל אביב-השלום יעמוד על 37 דקות בלבד, ועד לתחנת סבידור-מרכז 42 דקות בלבד.

סבידוד מרכז. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הקו יפעל בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי, מהשעה 06:30 בבוקר ועד לשעה 21:30 בלילה. כמו כן, יופעל שירות רכבות במוצאי שבת, אחת לשעה, מ-21:00 בלילה ועד חצות. בשל הגבלות התו הסגול, הנסיעה בקווי הרכבת מוגבלת ל-500 נוסעים ומותנית בהנפקת שובר נסיעה מראש.

השרה רגב ציינה כי הארכת קו הרכבת החשמלי עד לתחנת סבידור-מרכז הוא אירוע חשוב לתחבורה ולרכבת ישראל. "מדובר ב פרויקט החשמול הראשון שבוצע במדינת ישראל. הקו הזה חשוב מאחר שהוא מחבר בין שני מטרופולינים מרכזיים: מטרופולין ירושלים ומטרופולין תל אביב. זהו שינוי תחבורתי חשוב ביותר לנוסעים, המאפשר להם נסיעה בטוחה יותר, מהירה יותר ונגישה יותר", אמרה השרה רגב.

תחנת הרכבת נבון בירושלים. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שרת התחבורה קראה לציבור הרחב לחזור לרכבת, לאחר תקופה ארוכה שבה הושבתה בשל מגפת הקורונה. "זה לא קל להחזיר את אמון הציבור ברכבת, אבל נעשה הכל כדי שהרכבות יחזרו לפעול ויתנו פתרון יעיל ובטוח לנוסעים. לעומת מקומות אחרים, ברכבות יש פיקוח ואני קוראת לציבור לחזור לרכבות ולשמור על הנחיות משרד הבריאות: ריחוק, מסכה והיגיינה. עם האחריות הנדרשת, נוכל לתת למשק לפעול, כשהתחבורה הציבורית היא חלק משמעותי ממנו", הוסיפה השרה רגב.

השרה רגב ציינה כי משרד התחבורה וחברת רכבת ישראל, פועלים להארכת הקו החשמלי לתחנת הרצליה, עד לחודש ספטמבר הקרוב ולהאצת העבודות על קו הרכבת החשמלי בין תל אביב לאשקלון.

רגב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר ציין כי מדובר בהישג חשוב לרכבת, המהווה מנוף הן מבחינה שירותית והן בהסתכלות עתידית לתוכנית הפיתוח של הרכבת, הכוללת החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. "אני מודה לשרת התחבורה, מירי רגב, ולעובדי הרכבת על עבודתם המסורה והמאומצת בתקופה האחרונה והמאתגרת, ומברך את נוסעי הרכבת", אמר מייקסנר.

מייקסנר. צילום: אלעד גרשגורן

מאז פתיחתו של הקו לפני כשנה וחצי, נסעו בו יותר מ-4 מיליון נוסעים. בדצמבר 2019 הושלם חישמול הקו בין תחנת נמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ובין תחנת תל אביב ההגנה, דבר שאיפשר נסיעה רציפה ומהירה ברכבת החשמלית מתל אביב לירושלים. עם החישמול, הוכפל מספר הנוסעים בקו, מ-10 אלף נוסעים ביום ל-20 אלף נוסעים. עם חיבור הקו לתחנות תל אביב השלום וסבידור-מרכז צפוי גידול נוסף במספר הנוסעים.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך כולל של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקבוצת וואטסאפ או טלגרם שלנו.

1 reply on “היסטוריה: מחר יפתח קו הרכבת ירושלים – סבידור מרכז”

אני שאלה: למה רכבת מאשקלון לתחנת תל אביב מרכז התארכה ב-15 דקות ואורכת כמעט שעה ורבע ?
למה 75 דקות ל-60 ק"מ, מהירות ממוצעת של פחות מ-50 קמ"ש ברכבת ?
כבר עדיף טוסטוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.